XIX/XX w. / Niemcy (?)
Koło powroźnicze – z dużego koła zamachowego poruszanego korbą napęd za pomocą sznurka przenoszony jest na wrzeciona z hakami (trzy lub więcej – w układzie wachlarzowym).
XIX/XX w. / Niemcy (?)
Metalowy mechanizm poruszany korbą, napędzającą koła zębate, przenoszące napęd na 4 haki, osadzony jest na drewnianej konstrukcji. Maszyna pochodząca z warsztatu powroźniczego w Bochni prowadzonego przez Bolesława Kosturkiewicza.
XIX/XX w. / Niemcy (?)
Metalowy mechanizm poruszany korbą, napędzającą koła zębate, przenoszące napęd na 4 haki, umocowany jest na żelaznej konstrukcji. Maszyna zakupiona od powroźnika prowadzącego warsztat w Myślenicach, który wcześniej kupił ją od powroźnika z Bochni.
1857 / Polska
Kołowrotek napędzany jest korbą, wprawiającą w ruch koła zębate, połączone z kołkami do których przyczepiano skręcany sznurek. Wózek (z dwoma kołami z przodu) także posiada korbę, osadzoną w konstrukcji, zakończoną z przodu żelaznym hakiem. Obie maszyny mają wyrytą datę „1857” oraz „X”.
1877 / Spisz, Polska
Kołowrotek napędzany jest korbą, wprawiającą w ruch koła zębate, połączone z kołkami do których przyczepiano skręcany sznurek.
XIX-XX w. / Polska
Zestaw maszyn powroźniczych (kołowrotek i wózek), ludowy
Kołowrotek napędzany jest korbą, wprawiającą w ruch koła zębate, połączone z kołkami do których przyczepiano skręcany sznurek. Wózek także posiada korbę, osadzoną w konstrukcji, zakończoną z przodu żelaznym hakiem.