1580 / Jost Amman / Frankfurt nad Menem, Niemcy

Funarius, Der Seiler

Karta pochodzi z wydawnictwa: Hartman Schopper, Panoplia Omnium Liberalium Mechanicarum et Seden-tariarum Artium Genera Continens, Frankfurt nad Menem, 1568, k. 99

1775 / Józef Wagner / Wiedeń, Austria

Der Seiler / Restiarius / Le Cordier / Il Cordaruolo

Karty pochodzą z wydawnictwa: Joseph Kurzböck, Schauplatz der Natur und der Künste: in vier Sprachen: deutsch, lateinisch, französisch und italienisch, t. 2, Wiedeń 1775

1699 / Abraham Santa / Norymberga, Niemcy

Der Seiler

Karta pochodzi z wydawnictwa: Abraham a Sancta Clara, Etwas für Alle/ Das ist: Eine kurtze Beschreibung allerley Stands- Ambts- und Bewerbs-Persohnen / Mit beygedruckter Sittlichen Lehre und Biblischen Concepten… wyd. Christoph Weigel, 1699, s. 500

Sprzedawca datował odbitkę na ok. 1730 r.

przed  1724 / Jeremias Wolff / Augsburg, Niemcy

Der Seiler

Rycina przedstawia powroźnika (po prawej stronie), który przędzie nić z włókien konopnych, które ma owinięte wokół pasa, zawinięte w fartuchu. Obok niego stoi kobieta (po lewej), która jak wynika z tekstu poniżej, jest właścicielką warsztatu powroźniczego, której pomaga zachochany w niej mężczyzna.

1770 / Iohannes Amos Comenius / Warszawa

Restio & Lorarius / Powroźnik i Rymarz

Karta pochodzi z wydawnictwa: Jan Amos Komeniusz, Świat rzeczy pod zmysły podpadających we czterech językach odmalowany y poprawiony, (Joh[annes]. Amos Comenii, Orbis sensualium pictus quadrilinguis emendatus), Warszawa 1770, s. 312-315.

1708 / Friedrich Frisius / Lipsk, Niemcy

Ceremoniel der Seiler

Drzeworyt pochodzi z wydawnictwa: Friedrich Frisius, Der vornehmsten Künstler und Handwercker Ceremonial-Politica, Lipsk 1708. Jest to ilustrowana prezentacja różnych rzemiosł, cechów, prac, wśród których jest też opisane powroźnictwo.